Τρία νέα διαδικτυακά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς

Τρία νέα διαδικτυακά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς

Δεκ 22, 2021

Το Σάββατο, 18 Δεκεμβρίου 2021, πραγματοποιήθηκαν τα ακόλουθα διαδικτυακά μαθηματα στο πλαίσιο της σειράς Teachers Training Teachers, τα οποία παρακολούθησαν συνολικά 269 εκπαιδευτικοί και γονείς:

1.     «Απλές προτάσεις για τη χρήση ‘έξυπνων συσκευών’ μέσα και έξω από την τάξη»

Εισηγητής: Hλ. Τζαβιδόπουλος, MSc, Καθηγητής Γυμνασίου Κολλεγίου Αθηνών 

Τα τελευταία χρόνια οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές έχουν ενσωματωθεί στη διδασκαλία. Κατά την περίοδο της τηλεκπαίδευσης μάλιστα ήταν το κύριο μέσο διδασκαλίας. Στο σεμινάριο παρουσιάστηκαν απλές προτάσεις για τη χρήση υπολογιστών, tablets, διαδραστικών πινάκων και εφαρμογών τους, που μπορούν να διευκολύνουν το έργο των εκπαιδευτικών και να ωφελήσουν τους μαθητές.

Το σεμινάριο απευθυνόταν τόσο σε εκπαιδευτικούς λιγότερο εξοικειωμένους με τους υπολογιστές όσο και σε αυτούς για τους οποίους η χρήση τους είναι καθημερινή πρακτική μέσα και έξω από την τάξη.

2.     «Παιδιά/Έφηβοι με Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό (Asperger) και η σχολική τους ένταξη» 

Εισηγητής: Π. Ν. Σιαπέρας, MSc, PhD, Ψυχολόγος-Εργοθεραπευτής Κολλεγίου Αθηνών 

Τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχει αυξανόμενη γνώση σχετικά με τις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Ο αυτισμός είναι μια σοβαρή διαταραχή με βιολογικό υπόβαθρο που επηρεάζει την αναπτυξιακή διαδικασία του πάσχοντα, αλλά διαφέρει από τις ψυχικές διαταραχές που μπορεί να εμφανιστούν σε οποιαδήποτε φάση της ζωής και δεν επηρεάζουν την ανάπτυξη. Σήμερα έχουμε συνηθίσει να μιλάμε για διαταραχές του φάσματος του αυτισμού, όπου στη μία πλευρά του φάσματος είναι τα άτομα με αυτισμό (συνήθως ονομάζεται αυτισμός Κάννερ), που έχουν επιπλέον νοητική υστέρηση και από την άλλη άτομα με τα χαρακτηριστικά του αυτισμού, αλλά χωρίς διανοητική αναπηρία και συνήθως μέση ή υψηλή επίδοση στα τεστ νοημοσύνης. Τα άτομα σε αυτήν την πλευρά του φάσματος λαμβάνουν τη διάγνωση «Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμός ή Σύνδρομο Asperger».

Το σεμινάριο επικεντρώθηκε σε αυτό το άκρο του φάσματος του αυτισμού παρουσιάζοντας τις διάφορες ψυχολογικές θεωρίες που τον εξηγούν, αλλά και οδηγίες για την καλύτερη προσαρμογή των παιδιών/εφήβων στη σχολική τάξη. 

3.     «Πώς το BrainPOP ενθαρρύνει και προάγει τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική»

Εισηγητής: Θανάσης Σούφλας, MEd, Καθηγητής Γαλλικών Δημοτικού Κολλεγίου Αθηνών

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι πολύ σημαντική, καθώς λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών και τους ενθαρρύνει να γίνονται πιο ενεργοί στη μαθησιακή διαδικασία. Το BrainPOP προτείνει μία σειρά από δραστηριότητες, για να μπορέσει ο δάσκαλος να ανταποκριθεί στις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών, ώστε αυτοί να επιτυγχάνουν ακαδημαϊκά και να τονώνεται η αυτοεκτίμησή τους.

Το μάθημα επικεντρώθηκε στην παρουσίαση αυτών των εργαλείων και στη χρησιμότητά τους, στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τον τρόπο χρήσης τους και στην ομαλή ένταξή τους στη μαθησιακή διαδικασία.

Το εργαστήρι θα ολοκληρωθεί σε δύο μαθήματα για πληρέστερη άσκηση των εκπαιδευτικών. 

Επιστροφή