Τρία νέα σεμινάρια στο πλαίσιο του κύκλου Teachers Training Teachers

Τρία νέα σεμινάρια στο πλαίσιο του κύκλου Teachers Training Teachers

Φεβ 9, 2022

Το Σάββατο, 5 Φεβρουαρίου 2022 πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία τρία νέα σεμινάρια της σειράς Teachers Training Teachers, τα οποία παρακολούθησαν συνολικά 215 εκπαιδευτικοί:  

1.       «Υποστηρίζοντας έναν μαθητή με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες: ανάγκες, συμπτώματα, προτάσεις αντιμετώπισης στο σχολικό πλαίσιο»

Εισηγήτριες: Νεονείλα Παπαδοπούλου, ΜSc, Ψυχοπαιδαγωγός-Σχολική Ψυχολόγος Δημοτικού Κολλεγίου Αθηνών, Αγγελική Πισπινή, Σχολική Ψυχολόγος-Ειδική Παιδαγωγός Δημοτικού Κολλεγίου Αθηνών

Οι σημερινοί μαθητές καλούνται να ανταποκριθούν σε ένα αρκετά απαιτητικό καθημερινό πρόγραμμα με υψηλές γνωστικές προκλήσεις. Πολύ συχνά πια, αναφέρεται στην τάξη ο όρος «μαθησιακές δυσκολίες», ενώ συγχρόνως αρκετοί μαθητές αξιολογούνται και χαρακτηρίζονται ως «μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες». Αυτό το γεγονός εγείρει προβληματισμό στα ίδια τα παιδιά, στους γονείς τους αλλά και στους εκπαιδευτικούς. Στο σεμινάριο συζητήθηκαν οι όροι «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες» και  «διαφοροδιάγνωση από τις Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες», οι τύποι των μαθησιακών δυσκολίων και τα συμπτώματά τους καθώς και δευτερογενείς συνέπειές τους στην ψυχική υγεία των μαθητών και στην κοινωνική προσαρμογή τους. Τέλος, παρουσιάσθηκαν τρόποι υποστήριξης των μαθητών στην τάξη, τύποι γνωματεύσεων και ερμηνείας τους.

2.       «Μεγαλώνοντας κουρασμένα παιδιά: Μπορεί άραγε η έλλειψη αρκετού και ποιοτικού ύπνου να σχετίζεται με συναισθηματικά αλλά και ακαδημαϊκά ζητήματα;»

Εισηγήτρια: Αλεξία Καζακάκου, MEd Special Education, EdM Emotional and Behavioral Disorders, Ψυχολόγος Δημοτικού Κολλεγίου Ψυχικού

Αν και λέμε ότι ο ύπνος είναι το ίδιο σημαντικός στη ζωή ενός παιδιού όσο το φαγητό και η στέγη, πολύ συχνά τείνουμε να υποτιμάμε την αναγκαιότητά του. Σίγουρα δεν είναι κάτι που γίνεται σκόπιμα, αλλά συχνά βολεύει. Πολλές ώρες στη δουλειά, μελέτη για το σχολείο, φροντιστήρια και άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες, τηλεόραση, υπολογιστές είναι κάποιες από τις αιτίες που συμβάλλουν στη στέρηση ύπνου από τα παιδιά. Αν και αυτοί οι λόγοι σκιαγραφούν μια «βολική άγνοια», είναι καιρός πια να αντιληφθούμε το πραγματικό κόστος που έχει για τα παιδιά η έλλειψη ύπνου και να δράσουμε ανάλογα.

Στο μάθημα παρουσιάσθηκε, με ερευνητικά δεδομένα, η σημασία και η αναγκαιότητα του ύπνου όσον αφορά στη συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών. Μελετήθηκαν  οι διεργασίες και τα οφέλη του ύπνου, διευκρινίσθηκε τι θα σημαίνει «ποιοτικός» και «ωφέλιμος» ύπνος και τι πραγματικά συμβαίνει, όταν ένα παιδί δεν κοιμάται όσο χρειάζεται.          

3.       «Πώς το BrainPOP ενθαρρύνει και προάγει τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική ΙΙ»

Εισηγητής: Θανάσης Σούφλας, MEd, Καθηγητής Γαλλικών Δημοτικού Κολλεγίου Αθηνών

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι πολύ σημαντική, καθώς λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών και τους ενθαρρύνει να γίνονται πιο ενεργοί στη μαθησιακή διαδικασία. Η εφαρμογή BrainPOP, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών, προτείνει μία σειρά από δραστηριότητες/εργαλεία, ώστε όλοι οι μαθητές να επιτυγχάνουν ακαδημαϊκά, με αποτέλεσμα την τόνωση της αυτοεκτίμησής τους.

Στόχος του εισηγητή ήταν να παρουσιάσει τη χρησιμότητα, τον τρόπο χρήσης και την ομαλή ένταξη των εργαλείων αυτών στη μαθησιακή διαδικασία.

Επιστροφή