Ολοκληρώθηκαν τα σεμινάρια Teachers Training Teachers για το σχολικό έτος 2021-2022
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο κύκλος των διαδικτυακών σεμιναρίων Teachers Training Teachers για το σχολικό έτος 2021-2022, με σειρά μαθημάτων τον Μάιο και τον Ιούνιο.
1. Το Σάββατο, 14 Μαΐου 2022, 37 εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το μάθημα:
« Η ηγεσία στο σχολείο και στην ορχήστρα»
Εισηγητής: Ν. Μανωλικάκης, ΜΑ, Καθηγητής Μουσικής Δημοτικού Κολλεγίου Ψυχικού
Το σεμινάριο
απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς, δασκάλους Μουσικής αλλά και Διευθυντές Ορχήστρας.
Παρουσιάσθηκαν η έννοια και τα είδη του Leadership και η εφαρμογή τους στην τάξη της μουσικής και όχι μόνο. Συζητήθηκαν
θέματα, όπως: Τι από όλα αυτά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε; Μπορούν να μας
οδηγήσουν σε μια αναθεώρηση της στάσης μας στην τάξη; Στη συνέχεια θα
επεκταθούμε στα κοινά σημεία ανάμεσα στη διδασκαλία και στη διεύθυνση ορχήστρας.
Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αναλογισθούν τις κοινές γραμμές που υπάρχουν ανάμεσα στην τάξη και στην ορχήστρα και να επισημάνουν τις χρήσιμες πληροφορίες που μπορούμε να κρατήσουμε από την αναλογία αυτή.
2. Το Σάββατο, 28 Μαΐου 2022, 22 εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το μάθημα:
«Developing Oral Competency through the use of Impromptu Style Speaking Activities»
Moderator: Maria Mavrakis, BEd English and English as a Second Language, Postgraduate Diploma in TESOL and ALBE, Masters in Educational Leadership, English Teacher at Psychico College Junior High School
Building learners’ oral competency is a key element of any language classroom. This is without a doubt a great challenge for language teachers as it is difficult to formally plan and assess within lessons. In addition, it is an even greater challenge to evaluate a learner’s oral competency and progress. Impromptu style speaking activities can help provide learners of all ages and aptitudes the guided practice necessary to embellish their speaking skills in an unobtrusive and fun way.
This workshop primarily focused on providing teachers with numerous impromptu style speaking activities that can be used in any classroom and can be adapted to suit learner levels and interests. Teachers attending the seminar were provided with the opportunity to: reflect on authentic learners’ speech by listening to real students speaking; evaluate and assess different pupils’ oral proficiency; gain an in-depth understanding of the significance of promoting this skill by planning it within the language course curriculum.
Language of instruction: English
3. Το Σάββατο, 28 Μαΐου 2022, 70 εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το μάθημα:
«Τεχνικές δημιουργικής σκέψης: Τα 6 καπέλα του Μπόνο»
Εισηγήτρια: Τζένια Νικολοπούλου, MEd, Εκπαιδευτικός Δημοτικού Κολλεγίου Ψυχικού
Άσπρο, Κίτρινο, Μπλε, Μαύρο, Κόκκινο, Πράσινο, είναι τα διαφορετικά καπέλα του Edward de Bono, ο οποίος ανέπτυξε αυτή την τεχνική για να μας βάλει να σκεπτόμαστε ένα θέμα ή ένα πρόβλημα από 6 διαφορετικές οπτικές. «Υιοθετώντας» ένα-ένα καπέλο, οι μαθητές μαθαίνουν να σκέπτονται δημιουργικά, ανοιχτόμυαλα και κριτικά. Από τη στείρα αντιπαράθεση οδηγούνται σιγά-σιγά στην αποτελεσματική ανταλλαγή ιδεών, εστιάζοντας κάθε φορά σε συγκεκριμένες παραμέτρους του θέματος. Ερευνούν, λύνουν προβλήματα, διαχειρίζονται κρίσεις.
4. Το Σάββατο, 28 Μαΐου 2022, 27 εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το μάθημα:
«Διδάσκοντας Γαλλικά: Μια νέα διδακτική προσέγγιση του μαθήματος στο πλαίσιο του PYP (οργάνωση, σχεδιασμός μαθήματος, πρακτικές και ψηφιακές εφαρμογές)»
Εισηγήτρια: Μαριάννα Παναγιωτοπούλου, PhD, M.Ed, Καθηγήτρια Γαλλικών Δημοτικού Κολλεγίου Ψυχικού
Πώς οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό περιβάλλον για την εκμάθηση της Γαλλικής Γλώσσας στο πλαίσιο του PYP? Μπορεί να διατηρηθεί ζωντανό το ενδιαφέρον του μαθητή καθ’ όλη τη διάρκεια της διδασκαλίας; Πώς μπορούμε να το πετύχουμε αυτό; Από το πλήθος των ψηφιακών εργαλείων που παρουσιάσθηκαν στο σεμινάριο του Πανεπιστημίου της Αριζόνα, ποια είναι κατάλληλα για το μάθημά μας;
Στόχος αυτού του σεμιναρίου είναι να διευρύνει τη βεντάλια των δραστηριοτήτων των εκπαιδευτικών παρουσιάζοντας καινούργια μεθοδολογικά εργαλεία, ψηφιακά και μη, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο στη δια ζώσης, όσο και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (πχ. δραστηριότητες «Σπασίματος του Πάγου» -ice breakers-, αφόρμησης, παρουσίασης-ανάλυσης-εφαρμογής ενός διδακτικού φαινομένου, καταληκτικές δραστηριότητες, ένταξη των bitmojis στο μάθημα, οργάνωση ενός virtual field trip).
Οι δραστηριότητες που παρουσιάσθηκαν ήταν δομημένες ώστε να συμβαδίζουν με τις φάσεις της διδακτικής προσέγγισης μίας διαθεματικής ενότητας PYP, καθώς και με τον τρόπο που είναι δομημένο ένα πλήρες σχέδιο μαθήματος και σε ψηφιακή μορφή.
Το σεμινάριο απευθυνόταν και σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν και άλλες ξένες γλώσσες.
5. Το Σάββατο, 11 Ιουνίου 2022, 28 εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το μάθημα:
«Η Αξιολόγηση την εποχή των Δεξιοτήτων: γρίφος δυσεπίλυτος»
Εισηγήτρια: E. Γερονικολού, ΜΑ, Καθηγήτρια Γυμνασίου Κολλεγίου Αθηνών
Στο σεμινάριο συζητήθηκαν ερωτήματα, καίρια για την καθημερινή εργασία στο σχολείο, όπως:
- Είναι απαραίτητη η αξιολόγηση στην εκπαίδευση;
- Αξιολογούμε ή βαθμολογούμε τους μαθητές μας;
- Με τι σκοπό;
- Πώς αξιολογούνται οι δεξιότητες;
- Μπορούμε να συμβιβάσουμε τις απαιτήσεις της Πολιτείας με τις ανάγκες των μαθητών μας και πώς;
Παρουσιάσθηκαν επίσης οι απόψεις σε άλλα εκπαιδευτικά συστήματα σχετικά με την αξιολόγηση.
Στόχος του σεμιναρίου ήταν να αποκομίσουν οι εκπαιδευτικοί πρακτικές και εφαρμόσιμες απαντήσεις, ωφέλιμες για τους μαθητές και την αποτελεσματικότητά τους.
6. Το Σάββατο, 11 Ιουνίου 2022, 33 εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το μάθημα:
«Κρίνω ή κατακρίνω την τέχνη;» (2ο μέρος)
Εισηγήτρια: Βασιλική Σπύρου, Εικαστικός, Performer, Εκπαιδευτικός Εικαστικών Τεχνών Δημοτικού Κολλεγίου Ψυχικού
Από τις βιωματικές παρατηρήσεις της εικαστικού και εκπαιδευτικού Βασιλικής Σπύρου έως τα λόγια σημαντικών μελετητών της τέχνης μέσα από την ιστορία, τo 2ο μέρος του σεμιναρίου «Κρίνω ή κατακρίνω την τέχνη;» δημιουργήθηκε μια ανοιχτή συζήτηση με τους συμμετέχοντες. Τέθηκαν ερωτήματα και συνδημιουργικές στιγμές με στόχο την ανάλυση προβληματισμών απέναντι στην τέχνη, στη διερεύνηση του πολιτισμού, με την ελπίδα αυτές τις σκέψεις να τις μεταλαμπαδεύσει ο καθένας στις ερχόμενες γενιές όχι ως θεωρητικός αλλά ως παρατηρητής.
7. Το Σάββατο, 11 Ιουνίου 2022, 53 εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το μάθημα:
«MYP and PBL, promoting the SDGs (Sustainable Development Goals by UN)»
Moderator: Filimon Diamantidis, BEd Engineering, ΜΑ, Med, MYP Design Technology at Psychico College Junior High School
During the course, we
introduced the strong connection between the MYP and PBL. The IBO focuses on
implementing PBL thus MYP teachers must be able to understand this connection
and adapt PBL in their everyday lessons creating authentic and interesting
projects. To create meaningful projects, we presented the Sustainable
Development Goals as well as examples of how to integrate them into our
projects.