Ομιλία σε συνέδριο για τη Νέα Εποχή στην Εκπαίδευση
Το Σάββατο, 13 Νοεμβρίου 2021, ο Διευθυντής Πληροφορικής και Ψηφιακής Εκπαίδευσης του Κολλεγίου Αθηνών κ. Βασίλειος Οικονόμου συμμετείχε στο διαδικτυακό συνέδριο SMART EDUCATION 5: «5G - Μία νέα εποχή για την εκπαίδευση» που διοργάνωσαν τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη. Η ομιλία του είχε τίτλο: «Επαυξημένη, Εικονική… και Πραγματικότητα (Mixed Reality). Σύγχρονη διδακτική παρέμβαση ή/και… εργαλείο εξατομικευμένης διερευνητικής μάθησης;»
Δείτε παρακάτω βασικά σημεία της εισήγησης του κ. Οικονόμου και το βίντεο της ομιλίας του:
[… Η ικανοποίηση των μαθησιακών αναγκών απαιτεί ενναλακτικούς τρόπους προσέγγισης και καινοτόμες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Η μάθηση γίνεται πολυδιάστατη, προσεγγίζεται διαθεματικά, αναπτύσσοντας ικανότητες 21ου αιώνα μέσα από γνώσεις, δεξιότητες και αξίες.
Σκοπός της διαθεματικής παρέμβασης με αφορμή την Ιστορία, είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τον «Χρυσό Αιώνα της Τέχνης», μέσα από δημιουργήματα που σώζονται μέχρι σήμερα και να αναπτύξουν κριτική ικανότητα αναλύοντας την αναγκαιότητα και τον τρόπο δημιουργίας τους, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες αναζήτησης, συνδυαστικής προσέγγισης πηγών, συλλογής και παρουσίασης πληροφοριών, παρατήρησης τρισδιάστατων απεικονίσεων, εικαστικής δημιουργίας, κατασκευών και εμβύθισης σε εικονικά περιβάλλοντα για διερεύνηση.
Ας φαντασθούμε μαθητές και
εκπαιδευτικούς να «επισκέπτονται» εικονικά αρχαιολογικούς χώρους, εστιάζοντας
σε λεπτομέρειες γλυπτών, υλικών κατασκευής και διακόσμησης. Να παρατηρούν κτίρια,
ναούς, αγάλματα, καθημερινά σκεύη ή/και τη διαδικασία κατασκευής τους. Να αναλογίζονται πώς
σχεδιάσθηκαν επιφάνειες, μοτίβα, σχήματα, καθώς και τη μηχανική στη σύνθεση των
δομικών υλικών με τα μέσα της εποχής.
Ξεκινώντας με εικασίες, οι μαθητές αναγνωρίζουν αντικείμενα μέσα από τη λειτουργικότητά
τους, ερευνούν τις
ιδιότητές τους, αναζητούν μεθόδους κατασκευής, αναπαράγουν
τρόπους μεταφοράς και σύνθεσης δομικών υλικών, συνεργάζονται ανταλλάσσοντας
ευρήματα, εξάγοντας συμπεράσματα, ώστε να παρουσιάσουν τα
αποτελέσματα της διαθεματικής τους εργασίας…]