Ομιλία του Καθηγητή Peter Early σε εκπαιδευτικούς του Κολλεγίου
Στο πλαίσιο του προγράμματος συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών του Κολλεγίου Αθηνών, τη Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2021, εκπαιδευτικοί και στελέχη του Σχολείου παρακολούθησαν στο Θέατρο Χωρέμη διάλεξη του Peter Early, Ομότιμου Καθηγητή στο Center for Educational Leadership του University College London Institute of Education με θέμα: «Surviving, thriving and reviving in leadership: The personal and professional development needs of school teachers and leaders».
Στην ομιλία του, ο Καθηγητής έθεσε τα παρακάτω ζητήματα:
Όλοι γνωρίζουμε ποιες δεξιότητες χρειάζονται οι δάσκαλοι και τα στελέχη της εκπαίδευσης στον 21ο αιώνα, αλλά με τις αυξανόμενες συναισθηματικές απαιτήσεις και την εντατικοποίηση της εργασίας, πώς μπορούν τα στελέχη αυτά να είναι συνεχώς αποτελεσματικά και ταυτόχρονα να επιβιώνουν και να ευδοκιμούν;
Γνωρίζουμε επίσης ότι η ηγεσία είναι σημαντική σε όλα τα επίπεδα ενός οργανισμού και ότι η επαγγελματική ανάπτυξη τόσο των δασκάλων όσο και των διευθυντών σχολείων είναι εξαιρετικά σημαντική για τη μάθηση των μαθητών. Ωστόσο, πόση προσοχή αποδίδεται στην προσωπική ανάπτυξη του ατόμου – στην ευημερία του και στην ανάπτυξη προσωπικών ιδιοτήτων που είναι απαραίτητες στις απαιτητικές και συχνά αγχωτικές συνθήκες των σχολείων του 21ου αιώνα;
Μπορούν να αναπτυχθούν περαιτέρω στους ανθρώπους οι απαραίτητες προσωπικές δεξιότητες, όπως η ανθεκτικότητα, η συναισθηματική νοημοσύνη και η διαχείριση του άγχους;
Ο Peter Early μίλησε στο Κολλέγιο Αθηνών με την ευκαιρία επίσκεψής του στην Αθήνα για λίγες ημέρες. Την ομιλία στο Θέατρο Χωρέμη παρακολούθησε περιορισμένος αριθμός εκπαιδευτικών και άλλοι παρακολούθησαν διαδικτυακά μέσω MS Teams.
Λίγα λόγια για τον Καθηγητή Peter Early
Ο Peter Early είναι Ομότιμος Καθηγητής στο Center for Educational Leadership του University College London, Institute of Education. Η συνεργασία του με το Κολλέγιο Αθηνών άρχισε το 2004 όταν το Σχολείο τον προσκάλεσε να μιλήσει σε συνέδριο που διοργάνωνε στο πλαίσιο του εορτασμού της 80ετηρίδας του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2006 και είχε τίτλο: «Αναπτύσσοντας δυναμικά κοινότητες μάθησης σε μια εποχή αβεβαιότητας και ανασφάλειας».
Από το 2009 έως το 2015, ήταν Συντονιστής του ΜΑ in Leadership, που προσέφερε το Κολλέγιο Αθηνών σε συνεργασία με το UCL Institute of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, στο πλαίσιο του προγράμματος Educate the Educators. Το ΜΑ in Leadership ολοκλήρωσαν 30 εκπαιδευτικοί του Κολλεγίου και πέντε από άλλα σχολεία.
Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα του Peter Early είναι σχετικά με την ηγεσία, την ανάπτυξη ηγεσίας, τη σχολική βελτίωση, την επαγγελματική ανάπτυξη, την σχολική αξιολόγηση, την αυτοαξιολόγηση και τη διοίκηση σχολείου. Έχει συγγράψει πολλά βιβλία. Το πιο πρόσφατο, που κυκλοφόρησε εφέτος, έχει τον τίτλο «School Leadership and Education System Reform» (Σχολική Ηγεσία και Μεταρρύθμιση του Εκπαιδευτικού Συστήματος).
Δείτε παρακάτω όλη την ομιλία του: