
ΔΚΑ - Συμμετοχή στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Εκπαίδευση και Πολιτισμός στον 21ο αιώνα»
Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος και η Σχολή Χιλλ, σε συνεργασία με το Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Πατρών, οργάνωσαν στις 5 και 6 Απριλίου 2025 το 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο: «Εκπαίδευση και Πολιτισμός στον 21ο αιώνα».
Το Συνέδριο στόχευσε στην ανάδειξη σύγχρονων εκπαιδευτικών, παιδαγωγικών, μουσειολογικών και μουσειοπαιδαγωγικών θεωριών και πρακτικών, ενισχύοντας τον διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και πολιτιστικών φορέων. Παράλληλα, καλύφθηκαν επίκαιρα θέματα έρευνας στον χώρο των Επιστημών της Αγωγής.
Το Δημοτικό Σχολείο του Κολλεγίου Αθηνών συμμετείχε ενεργά στο Συνέδριο με δύο εισηγήσεις, τις οποίες παρουσίασαν μαθητές και μαθήτριες μας μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους.
🔹 «Μικροί Ερευνητές,
Μεγάλοι Ιστορικοί»
Η πρώτη εισήγηση παρουσιάστηκε την Κυριακή το πρωί από τον εκπαιδευτικό κ.
Χρυσόστομο Λευτεράτο και τους μαθητές Βάλια Κρικέτου, Βασίλη Σπηλιόπουλο και
Χρύσα Μυρίλλα. Οι μαθητές της 4ης Δημοτικού, με αφορμή τη μελέτη της Αρχαϊκής
Περιόδου, δημιούργησαν ένα διαδραστικό παιχνίδι γνώσεων με ερωτήσεις πολλαπλής
επιλογής, τις οποίες σχεδίασαν οι ίδιοι. Η δραστηριότητα, αποτέλεσμα ομαδικής
εργασίας και ανάληψης ρόλων, χρησιμοποιήθηκε ως επαναληπτικό εργαλείο και
εφαρμόστηκε και σε άλλα τμήματα του σχολείου. Η επιτυχία της ανέδειξε τη
δυναμική του παιχνιδιού ως μέσου μάθησης και συνεργασίας.
🔹 «Με πυξίδα το 10»
Η δεύτερη εισήγηση παρουσιάστηκε την Κυριακή το μεσημέρι από τους
εκπαιδευτικούς κα Ελένη Νεοφωτίστου, κ. Χρυσόστομο Λευτεράτο και τους μαθητές
Χριστίνα Πυρομάλλη, Εύα Σοφία Κωτιώνη και Αλέξανδρο Πετράκη. Το πρόγραμμα
εστιάζει στη συνεργατική μάθηση μεταξύ μαθητών της 1ης και 4ης Δημοτικού με
στόχο την κατανόηση της δεκάδας ως βασικής μονάδας πρόσθεσης. Μέσα από
δραστηριότητες αντιστοίχισης, απλές στρατηγικές και παιγνιώδη εξάσκηση σε
ψηφιακό περιβάλλον, οι μαθητές καλλιεργούν αριθμητικές δεξιότητες. Ιδιαίτερη
έμφαση δίνεται στο peer teaching, που ενισχύει τη μαθησιακή εμπλοκή, την
αυτενέργεια και την ενσυναίσθηση.
Η συμμετοχή του Δημοτικού Κολλεγίου Αθηνών στο συνέδριο αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για τους μαθητές και μαθήτριες να παρουσιάσουν δημιουργικές δράσεις και να βιώσουν τη χαρά της μάθησης μέσα από τη συνεργασία, την έρευνα και την καινοτομία. Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που τα καθοδήγησαν!