Address
Profession - Specialty

 

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά το περιεχόμενο των μαθημάτων εδώ (pdf)

Παρακαλώ επιλέξτε απο τη λίστα που ακολουθεί το/τα μάθημα/μαθήματα για τα οποία ενδιαφέρεστε.

 

Τεχνικές ενεργοποίησης στοχασμού μέσα από την παρατήρηση εικαστικών έργων τέχνης
Η χρήση των βίντεο του BrainPOP μέσα στην τάξη
Οι τρεις μορφές ακρόασης και οι κατάλληλες αφηγηματικές τεχνικές στο Δημοτικό Σχολείο
Η Αξιολόγηση την εποχή των Δεξιοτήτων: γρίφος δυσεπίλυτος έτσι κι αλλιώς …. μαζί με τη διαφοροποίηση …. άλυτος σχεδόν
Εκπαίδευση σε Microsoft Excel: I (αρχικό επίπεδο)
Προσωπικότητα, νοημοσύνη και πολιτισμικό περιβάλλον
Σχεδιάζοντας το σχολείο του μέλλοντος: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία του εκπαιδευτικού
Οικογένεια - Διαπολιτισμικές απεικονίσεις στη λογοτεχνία
Εκπαίδευση σε Microsoft Excel: II (μέσο επίπεδο)
Παιδιά/Έφηβοι με Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό (Asperger) και η σχολική τους ένταξη
Η παρατήρηση μαθήματος ως μέσο επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού
Εκπαίδευση σε Microsoft Excel: III (προχωρημένο επίπεδο)
Πώς να γίνεις καλός δάσκαλος
Η Ψηφιακή Αφήγηση στη διδασκαλία της (Γαλλικής ως) ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Μοντέλο επιλογής Ψηφιακών Αφηγήσεων
Ηθικές Διαστάσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην Εκπαίδευση
Η χρήση των εκπαιδευτικών παιχνιδιών απόδρασης στην διδασκαλία και εκμάθηση των ξένων γλωσσών
Ιστορία, μια άγνωστη χώρα
Η χρήση των πεδίων related readings και primary source του BrainPOP μέσα στην τάξη
Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός παιχνιδιού απόδρασης
Η Διαμορφωτική Αξιολόγηση ως πυλώνας της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας (Α΄ μέρος-Θεωρητικό Πλαίσιο)
Πώς το BrainPOP ενθαρρύνει και προάγει τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική
Η Διαμορφωτική Αξιολόγηση ως πυλώνας της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας (Β΄ μέρος-Πρακτικές Εφαρμογές)
H αξία του Project-Based Learning για τη διδακτική πράξη. Οργανώνοντας ένα Project
(Καθ)οδηγώντας τα παιδιά του νηπιαγωγείου «να ανακαλύψουν» παιγνιωδώς και βιωματικά τη γαλλική γλώσσα/πολιτισμό και να εξοικειωθούν μαζί της. Εκπαιδευτικές θεωρίες, εργαλεία διδασκαλίας και οφέλη
Διαζύγιο, μια σύνθετη διαδικασία. Οι επιπτώσεις του σε παιδιά και σε εφήβους
Η ηγεσία στο σχολείο και στην ορχήστρα
Η πρόκληση της γνώσης
Η αξιολόγηση στο BrainPOP
Τεχνητή Νοημοσύνη: Εφαρμογές και δυνατότητες για εκπαιδευτικούς
Τεχνικές δημιουργικής σκέψης: Τα 6 καπέλα του Μπόνο
Δημιουργικές δραστηριότητες για την ανάπτυξη του προφορικού και γραπτού λόγου στα ξενόγλωσσα μαθήματα
The International Baccalaureate (IB) Middle Years Program (MYP) and Project-Based Learning (PBL): Integrating STEM by promoting the Sustainable Development Goals (SDGs) by the United Nations (UN)

Information on personal data processing: The information you provide will be used by the organizer for communication about the seminars/courses you wish to attend (changes or updates). Your status (staff/parent /other) is requested to check your ability to attend the course. Your specialization and years of service help us organize the seminar and its content. Your home address may be used by the organiser to send you printed certificates of attendance. The basis for processing your data is your application/registration form for attending the course (Article 6.1.b GDPR). Your data will be processed for the course purposes of the course, after the completion of which they will be deleted securely unless you are connected with the organizer with another relationship (employee, parent) according to which another processing basis applies to your data. For any question regarding the processing of your data or the exercise of your rights (art.15-21 GDPR) you can contact the organizer (2106798265, [email protected]). You can find out more about Athens College's detailed Privacy Processing Statement here.

Use of a platform for distance or hybrid lessons: Our courses (in the case of distance or hybrid attendance) are conducted through ZOOM. Information about the operation of the platform and data processing is available here. Before the lesson, you will be sent a special link and password to enter the platform (the link may not be shared on social media or the internet). When using the platform, you will be asked to state the name under which you wish to appear in the online course and during the course, your image and sound will be in use. Please note that you have the option to set the use of a camera or microphone yourself (on / off). Regarding the Certificates of Attendance, in the online participation of the course and for the organizer to verify your participation, prerequisites are participation with an open camera and staying online for at least 50% of the duration of the course. (if you wish to receive the relevant certificate). When using the platform, all participants must comply with the rules for an online presentation to run smoothly.

Minutes keeping – recording:  During the course, the organizer may take screenshots, which may be included in a tribute to the courses held, on the Athens College website (www.athenscollege.edu.gr) and in internal publications (student journals, annual reports, newsletters). It is of course emphasized that participants can turn off their cameras. In addition, if the instructor has given permission, the lesson can be recorded electronically to be kept in the archive and electronic repository of the Athens College for educational purposes.